سامانه درمان هوشمند - iDA
۱۳۹۷-۱۲-۰۸

سامانه درمان هوشمند

iDA

     

                                          

ویژگی های کلی نرم افزار :   

  • امکان نصب و راه اندازی آسان در کمتر از چند دقیقه توسط هر کاربری
  • رابط کاربری ساده و کاربر پسند (User friendly) جهت یادگیری سریع
  • طراحی رابط کاربری به صورت هوشمند که در تمامی مراحل کار کاربر را راهنمایی و هدایت میکند
  • استفاده از رابط کاربری منحصر به فردی که کاربر را قادر میکند تا با استفاده از فقط موس یا فقط صفحه کلید بتواند با نرم افزار کار کند یا به عبارتی دیگر کاربر بتواند تنها با یک دست و بدون جابجایی دست روی موس و صفحه کلید با نرم افزار کار کند
  • امکان نصب و استفاده به صورت “تحت شبکه” و بر روی بیش از یک رایانه که تمامی رایانه ها از یک پایگاه داده مشترک به صورت همزمان استفاده میکنند
  • داری راهنمای کامل از مرحله نصب و راه اندازی تا استفاده از نرم افزار و امکان نصب توسط تیم پشتیبانی شرکت به صورت آنلاین و از راه دور
  • محیط نرم افزار به طور حرفه ای طراحی شده به گونه ای که یک مطب کوچک تا یک درمانگاه بزرگ را پشتیبانی میکند
  • کامل ترین مجموعه گزارشات آماده و امکان ساختن گزارشات سفارشی در کمتر از چند ثانیه
  • مجهز به قدرتمند ترین سامانه پیامک در بین تمامی نرم افزار های ایرانی که سامانه ای بسیار هوشمند و جامع می باشد
  • امنیت بالا در نگهداری از اطلاعات ثبت شده و مدیریت کاربران با سطوح دسترسی مختلف
  • بروز رسانی محصولات اعم از خود نرم افزار، کتابخانه، بانک اطلاعات دارویی و گزارشات
  • پشتیبانی آنلاین توسط ایمیل، سامانه پیام کوتاه و نرم افزار کنترل از راه دور توسط کارشناسان شرکت

 

بخش های مختلف نرم افزار :

  • مدیریت بیماران
  • مدیریت آزمایشگاه ها
  • مدیریت حسابداری
  • مدیریت انبار داری
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت سامانه پیامک
  • مدیریت تلفن گویا
  • مدیریت داشبوردها
  • مدیریت سیستم
  • امکانات جانبی

 

مدیریت بیماران :

 

  • پرونده بیماران
    • پرونده تمام جمعیت استان از طریق سامانه وزارتی سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) با مجوز دانشگاه علوم پزشکی در این نرم افزار وارد شده است که هنگام پذیرش نیازی به ثبت پرونده نیست.
    • جامعترین پرونده سلامت در میان تمامی نرم افزار های ایرانی
    • با نصب وب کم میتوانید به راحتی هنگام پذیرش عکس بیمار را به پرونده اضافه کنید تا از سو استفاده های احتمالی جلوگیری شود
    • تمامی سوابق بیماری، داروهای مصرفی و شرایط خاص بیمار به تعداد نامحدود برای هر بیمار در پرونده قابل ثبت است
    • اطلاعات واجب طبق استاندارد های جهانی پزشکی تعریف و قابل ثبت هستند
    • شاخص حجم بدن برای هر بیمار ثبت و وضعیت جسمی بیمار مشخص می شود در نهایت طبق این وضعیت در صورت داشتن کاهش وزن یا اضافه وزن نرم افزار به صورت هوشمند با توجه به بانک اطلاعاتی که در آن تعریف شده است رژیم غذایی مناسب را از طریق پیامک برای بیمار میفرستد.
    • در پرونده بیمار میتوان پزشک و پزشک جانشین را برای هر بیمار مشخص کرد که در هنگام مراجعه بعدی سرعت پذیرش بیمار بالا رود.
    • برای هر طرح درمان (پذیرش) میتوان به تعداد نامحدود تصاویر پزشکی بیمار را در بخض تصاویر ثبت و حتی ویرایش کرد، تمامی تصاویر با دسته بندی مرتب به صورت مستند ذخیره خواهند شد.
    • میتوان به ازای هر خدمت (شکایت بیمار) تصاویر مختلفی ثبت و ویرایش کرد.
    • در لیست بیماران شما می توانید به راحتی هرچه تمام تر پرونده ها بر اساس انواع داده های مختلف مانند جنسیت، نوع بیمه، نوع دفترچه و ... فیلتر یا دسته بندی کنید و پس از بدست آمدن نتیجه مورد نظر با یک کلیک لیست مورد نظر را چاپ یا ذخیره کنید.

 

  • درمان
    • در صورت اتمام اعتبار دفترچه یا بدهکار بودن بیمار پذیرش بیمار انجام نخواهد شد و به کاربر اطلاع داده می شود.
    • تمامی تخفیف ها از قبل تعریف و قابل انتخاب می باشند.
    • خدمات بر اساس تعرفه های دولتی و خصوصی قابل انتخاب هستند و به صورت لحظه ای طبق درصد بیمه و درصد تخفیف سهم بیمار محاسبه و نمایش داده می شوند.
    • تمامی خدمات دارای جلسات مشخص و مدت زمان مشخصی می باشند که در مجموع کل جلسات و کل مدت زمان مورد نیاز برای درمان بیمار مشخص و نمودار پیشرفت درمان نیز به صورت لحظه ای محاسبه و نمایش داده می شود.
    • پس از ثبت طرح درمان رسید مربوطه برای بیمار چاپ می شود.

 

  • وقت ملاقات
    • می توان برای هر خدمت یک وقت ملاقات با رنگ بندی خاص خود مشخص کرد که هر رنگ نشان دهنده یک نوع خدمت خاص می باشد.
    • وضعیت وقت ملاقات نیز قابل اعمال می باشد.
    • بخش وقت ملاقات دارای تکرار کننده می باشد برای مثال شما می توانید یک وقت ملاقات را به تعداد دلخواه بر اساس معیار های مختلف در بازه های زمانی مختلف تکرار کرد.
    • می توان به راحتی با جابجا کردن یا تغییر اندازه آیتم هر وقت ملاقات مشخصات زمان و مدت زمانی وقت را تغییر داد.
    • می توان تمامی وقت ملاقات های روز خاص یا هفته ی خاصی را به صورت گرافیکی چاپ کرد.
  • نسخه های درمان
    • پس از مشخص کردن درمان میتوان موارد نسخه را با توجه هر خدمت خاص با مشخصات ضروری وارد کرد که در موارد خاص پیامک یادآوری مصرف موارد نسخه سر ساعت خاص خود به بیمار ارسال می شود.
    • همچنین می توان نسخه های تجویز شده را به عنوان نسخه آماده ثبت کرد تا هنگام تجویز نسخه برای سایر بیماران دیگر نیازی به وارد کردن تمامی موارد نسخه نباشد بلکه از لیست نسخ آماده نسخه مورد نظر را با یک کلیک انتخاب کرد.
    • می توان مورد نسخه را به خدمت خاصی انتصاب داد که بیمار پس از برطرف شدن آن مورد خاص دیگر مورد نسخه موردنظر را مصرف نکند تا بیمار از مصرف داروی اضافی خودداری کند که به نحوی از عوارض احتمالی پیشگیری شود.
    • در این صفحه اطلاعات واجب مانند تاریخ اعتبار دفترچه و شماره صفحه دفترچه برای پزشک نمایش داده میشود.
    • پس از ثبت، نسخه برای بیمار با جزییات کامل شامل نحوه مصرف و شرایط مصرف چاپ می شود تا از خطاهای انسانی جلوگیری شود.
    • در ارسال نسخه به لابراتوار و آزمایشگاه نسخ آماده نیز موجود می باشد تا سرعت کار بالا رود و همچنین نسخه از طریق پست الکترونیک برای لابراتوار و آزمایشگاه ارسال می شود و دیگر نیاز به ارسال کاغذی نیست.
    • سیستم به صورت هوشمند موارد ارسالی به لابراتوار و آزمایشگاه را پیگیری می کند و در صورت بی توجهی مراکز طرف مقابل به کاربران هشدار می دهد.
  • لابراتوار
  • آزمایشگاه
    • لیست تمامی تعرفه ها و خدمات با مشخصات دقیق و به روز در نرم افزار موجود می باشند که قابلیت ویرایش نیز دارند.
    • این لیست به دارای ورودی و خروجی داده می باشد و می توانید لیست را در فایل ذخیره کنید و یا لیست جدیدی را وارد نرم افزار کنید.
    • خدمات دارای شماره خدمت و کد بین المللی و ضریب K و تمامی مشخصات لازم و استاندارد می باشند.
  • گزارشات

 

مدیریت حسابداری 

  • امور مالی بیمار
    • در پرداختی بیمار تمامی محاسبات از قبل انجام شده و می توان پرداختی بیمار را از طریق نقدی یا دستگاه POS یا به صورت چکی دریافت کرد.
    • پس از ثبت پرداختی بیمار پول واریز شده بر اساس درصد سهم پزشک و درصد سهم مرکز تقسیم و به حساب مرکز و پزشک در نرم افزار واریز می شود.
    • اماکن پرداخت اقساطی نیز وجود دارد.
    • اطلاعات چک به صورت کامل ذخیره می شود و نرم افزار قبل از تاریخ سررسید چک هم به صاحب چک و هم به کاربر پیامک یادآوری ارسال می کند تا بدحسابی پیش نیاید.
    • بدهکاران در لیستی هوشمند قابل مشاهده هستند
  • هزینه های مرکز
    • نظارت کامل بر هزینه های مصرفی مرکز کمک به کاهش هزینه ها از طریق تحلیل حداکثر و حداقل میزان هزینه های ثبت شده
  • درآمد های مرکز
    • نظارت کامل بر درآمد های مطب و ارائه راهکارهای اقتصادی برای افزایش درآمد
  • چک ها
    • نظارت کامل بر چک ها و کاهش ریسک از دست رفتن تاریخ سررسید چک ها و همچنین نظارت بر وضعیت چک ها
  • حساب ها
    • مشخص بودن کل درآمد هر شخص در هر بازه ی زمانی

مدیریت انبار

  • ورود کالا به انبار
    • نظارت کامل بر ورود کالا/دارو با تمامی مشخصات فاکتور
    • عدم ورود کالا/دارو در صورتی که تاریخ انقضا فرا سر رسیده باشد.
    • وجود مشصخات کامل فرستنده کالا/دارو در صورتی که تاریخ انقضا نزیدک باشد یا سر رسیده برای برقرای تماس و درخواست تعویض کالا/دارو
    • افزایش میزان بهره وری کالا/دارو با ارائه پیشنهادات هوشمندانه 
  • خروج کالا از انبار
    • مشاهده موجودی لحظه ای کالا/دارو
    • پیشگیری از مصرف کالا/دارو هایی که تاریخ انقضایشان گذشته باشد
    • جلوگیری از از بین رفتن کالا/دارو (فاسد شدن) 
  • موجودی انبار
    • مشاهده موجودی لحظه تمامی کالا/دارو های هر انبار
    • جلوگیری از اتمام شدن موجودی یه کالا/داروی خاص از طریق نظارت بر تمامی موجودی ها و اعلام هشدار در صورت نزدیک به اتمام موجودی 
  • انبار ها
    • تعریق تعداد متعددی انبار با مشخص بودن مشخصات پرسنل مسئول انبار

 

مدیریت منابع انسانی

  • منابع انسانی
    • ثبت تمامی پزشک با تقسیمات بخشی و کاری هر پرسنل
    • مشخص بودن پرسنل هر پزشک
    • درصد پرداختی پلکانی پزشک
    • دستمزد ساعتی یا ماهانه
    • مشخص بودن حساب های بانکی هر پرسنل برای پرداخت حق و حقوق 
  • زمانبندی کاری
    • تشکیل تیم سلامت و مشخص بودن اطلاعات هر کار (ماموریت)
    • مشخص کردن شیف پزشکان
    • مشخص کردن وظایف روزانه هر پرسنل
    • هشدار و یادآوری کارها 
  • گزارشات کاری
    • نظارت و کنترل برکیفیت کاری پرسنل
    • مشخص شدن گزارشات کاری 
  • حقوق و دستمزد
    • مدیریت کسری ها و پاداش های هر پرسنل
    • محاسبه حقوق دقیق هر پرسنل با توجه به ساعات کاری گزارش شده
    • واریز شدن حقوق هر پرسنل به حساب پرسنل در نرم افزار 
  • قرارداد ها
    • مشخص بودن تمامی اطلاعات بیمه ها اعم از تاریخ اعتبار بیمه و مشخصات لازم برای نحوه ارسال خودکار دیسکت بیمه ها
    • امکان تعریف انواع دفترچه ها با مشخصات کامل اعم از عضویت پذیر بودن و نام فایل دیسکت تا درصد سهم بیمه
    • جلوگیری از پذیرش بیمارانی که تاریخ اعتبار دفترچه یا تاریخ اعتبار (قرارداد) بیمه موردنظر به پایان رسیده باشد.
  • گزارشات

 

مدیریت سامانه پیامک 

 

مدیریت داشبورد ها      

            داشبورد ها بخش هایی هستند که مجموعه ای از عملیات مختلف را در یک جا به صورت مختصر و مفید در اختیار کاربر میگذارند تا از اتلاف وقت در مراکز شلوغ جلوگیری شود.

 

  • داشبورد پذیرش
  • داشبورد صندوق
  • داشبورد پذیرش با صندوق
  • داشبورد پزشک
    • مشاهده پرونده سلامت جامع بیمار
    • تشخیص احتمالی و قطعی برای بیمار
    • ارجاع بیمار
    • تجویز نسخه
    • ارسال به لابراتوار
    • ارسال به رادیولوژی
    • ارسال به آزمایشگاه
  • داشبورد پذیرش آزمایشگاه
  • داشبورد جوابدهی آزمایشگاه
  • داشبورد پذیرش رادیولوژی
  • داشبورد جوابدهی رادیولوژی
  • داشبورد دیسکت بیمه

 

مدیریت سیستم 

  • کاربران نرم افزار
    • تعریف سطوح دسترسی دقیق و متنوع برای پرسنل مختلف
  • تنظیمات نرم افزار
  • نگهداری داده ها

 

امکانات جانبی

  • کتابخانه
  • بانک اطلاعات دارویی
  • دفترچه تلفن
  • دفترچه یادداشت
  • هشدار و یادآوری
  • درباره نرم افزار که خود شامل موارد زیر می باشد :
    • راهنمای نرم افزار
    • مشخصات نرم افزار
    • به روز رسانی نرم افزار
    • پشتیبانی
  • درباره شرکت که خود شامل موارد زیر می باشد :
    • معرفی شرکت
    • اهداف
    • سایر محصولات
    • تماس با ما